Wysokie pozycje w wyszukiwarce Google są celem wielu właścicieli stron internetowych. Natomiast pozycjonowanie to proces, który przynosi efekty, ale na pewno nie od razu. Trzeba go dobrze zaplanować, przeprowadzić i na bieżąco monitorować. Raz osiągnięte pozycje nie są stałe, dlatego pozycjonowanie jest działaniem na długi czas. Punktem wyjścia dla pozycjonowania jest solidnie przygotowany audyt SEO.
Audyt SEO – co to jest?
Każda strona internetowa jest inna, a to wymaga indywidualnego podejścia do pozycjonowania. Zanim jednak specjaliści SEO rozpoczną swoją pracę, muszą przeanalizować witrynę i dowiedzieć się, co w niej jest SEO friendly, a co należy poprawić. Audyt jest dokumentem, w którym właściciel strony znajdzie najważniejsze informacje o swojej stronie – m.in. jej aktualne pozycje w wynikach wyszukiwania oraz błędy, które uniemożliwiają poprawę widoczności. Z takim pakietem informacji można rozpocząć pozycjonowanie i walkę o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Dlaczego audyt SEO jest ważny?
Właściwie można powiedzieć, że jest bardzo ważny. To wstęp do dalszych działań z zakresu SEO. Jednak podejście do audytu może być różne. Dobrze, gdy jest on wykonany przez specjalistę SEO, rozbudowany, a zawarte w nim wnioski to wynik wielu analiz. W internecie nie brakuje jednak darmowych audytów, które można otrzymać w kilka minut. Dlaczego nie warto decydować się na taką analizę strony? Darmowe audyty są z reguły dość krótkie i nie zgłębiają tematu. Nie wykonuje ich człowiek, ale skrypt, co odbiera tego rodzaju raportom wysoką jakość. Od tego, jak wnikliwy będzie audyt SEO, zależy skuteczność dalszych działań.
Mam audyt SEO i co dalej?
Teraz czas na pracę specjalisty SEO. Bazując na audycie, zaplanuje on swoją pracę i będzie mógł rozpocząć właściwe pozycjonowanie. Jeżeli zdecydujesz się na współpracę z agencją SEO, będziesz otrzymywać regularnie raz w miesiącu raporty, z których dowiesz się, jak przebiega pozycjonowanie Twojej strony.
Czy warto zapłacić za audyt SEO? Tak, ponieważ to dobry początek dla działań, które prowadzą do wysokich pozycji w wyszukiwarce.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@austindistel